30 Mart 2009 Pazartesi

Seçim 2009-Ankara

Seçim hakkında herhangi bir yazı yazmayacaktım ama günün bu saatlerine kadar gelişen olaylar beni de yazmaya itti.

Sabah zaten iş yerinde hareket yiyerek başladım güne, "Ne oldu bak Melih aldı" diye de hareketle beraber laf yedim. Ben zaten alacak diyordum ama almamalı diye de diretiyordum. Bugün de almamalıydı diye diretmeye devam ettim.

Şimdi benim bu kadar rahat konuşmamın ve iş yerinde muhalif ses çıkarabilmemin sebebini açıklayayım. Birisi mevcut hükümet veya mevcut belediye başkanı hakkında söz söylemeye kalksa "Sen zaten chp'lisin" tepkisi ile karşılaşabiliyor. Benim partim yok, herkes fenerbahçeli olduğumu biliyor (parti değil takım tutarım). Ankara'ya sonradan geldiğim için dışarıdan gözlemlerimi aktarıyorum sürekli.

2005 yılının sonlarında Ankara'ya yerleştiğimde burası büyük Aksaray (İl olan, hani 68 plakalı. Benim memleket olur da) demiştim. Aynı zamanda evimizi paylaştığımız çocukluk arkadaşım da bana "Hadi len" demişti. Şartlar değişti, o artık İstanbul'da yaşıyor. Ankara hakkında söylediklerini duymayın gitsin :)Bu sabah da Ankaralı abilerime sordum, yahu dedim ne yaptı bu adam? Büyük projeleri sıralıyorum, 15 yıldır yapılan. En azından bana söylenen.

1-Aşti (Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi): Dedim ki yapmayın abi, bunu Aksaray'da bile yaptılar, alt tarafı otogardır, otobüs terminalidir ıhk, anlamadılar. Diyemedim ki aşti var da evime götüren servis bile yok.
2-Metro tünelleri: Turistik ziyaretlere açmışlar, ama içinde tren yok hala, ilginç bir yatırım.
3-Alt geçit-Üst geçit: Benim her sabah işe gelirken trafiği kilitleyen ve çileden çıkaran yapılar.
4-:S*?/: Pazar esnafı kibarlaşması. Keçiören'in eski belediye başkanı Altunok yaptı diye biliyordum ama hadi neyse, çok da önemli değil. Toplu ulaşımda ve sokakta, bana bile yiyecek gibi bakan insanları sonuçta belediye değiştiremez.

Susuzluktan kırılan bir başkentin kaderini belediye değiştirebilir. Yahu ne anlatıyorum ben, geçen yıl ağustos ayında mesai çıkışı memlekete gidip banyo yapıp, çamaşırlarımı yıkattım. Saçlarımı da 3 numaraya vurdurdum. Sabah da tekrar geri döndüm işe. Ne yaşadığımı anlatmaya yeter mi sizce? (Ankara-Aksaray yaklaşık 3-3.5 saat, 225 km)

Karayalçın'ı sağdaki kesim istemiyor, Mansur Yavaş ise "Beypazarı ile büyükşehir aynı mı?" tepkisi alıyor. Yahu gazeteci İbrahim 20 senedir ne iş yapıyor? Belediye'nin fotomuhabiri mi sanki?

Kimseyi eleştirecek değilim, aksine demokrasinin kılıcı keskindir, halkımız bunu tercih etmiştir, kendi layığı da budur diyorum sadece. Ama ama ama...

Ben anlatmayayım fotoğraflar anlatsın yine, 2008 yılı Ankara'sına ait. Tamam, Altındağ, Gölbaşı, Beypazarı gibi ilçelerde gözle görülür değişimler yaşanıyor ancak tamamen ilçe belediyelerinin kendi başarıları demem gerekiyor. Benim bu 3.5 senede gördüğüm, büyükşehir uyuyor. Yiğidi öldürüp hakkını yememe adına değişimle ilgili fotoğraflar da koyuyorum Ankara Kalesi civarından.
Kentsel dönüşüme güzel bir örnek. Altındağ Belediyesi bu işi başarıyla yapanlardan ama sadece onların çabası da Başkent'i Başkent yapmaya yetmiyor.
***

Ayça'yı teskin etmeye çalışıyorum. Bir önceki seçimde oyları seçim kuruluna teslim ettikten sonra telefonda hüngür hüngür ağlarken de o beni sakinleştirmek için dil dökmüştü :) Şimdi daha farklı bir yöntemle kendimi de rahatlatıyorum. Malum dokuzuncu Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel renkli bir kişilikti. Yani bizim çoban Sülü. Sevsek de sevmesek de bu ülkeye gerçekten hizmet etmeye çalışmış siyasetçilerimizden. Bizden birisi olmuştu, tıpkı tombul Turgut Özal, güleç Erdal İnönü gibi. İşte, şapka adamın sözlerini okuyup neşeleniyorum :) İnternette birçok yerde kaynak var bununla ilgili ama size buyrun bir link vereyim, belki siz de neşelenirsiniz biraz.

***
Kusura bakmayın, biraz uzun oldu. Demokrasimize hayırlı uğurlu olsun efendim, iyi günler...

5 yorum:

GeCe dedi ki...

içimde az da olsa ümit vardı ama yine hayal kırıklığı of yani

Yelda dedi ki...

Genel olarak son zamanlarda çok azmışlardı biraz silkelendiler bence ama yinede gecenin dediği gibi hayal kırıklığı

Serhat dedi ki...

Bizim için hayal kırıklığı, kimisi içinse zafer. Demokrasi işte :)

Haydins dedi ki...

Ben tv'de seçim sonuçlarını izlerken çok sinir oldum ya.. Ankara'lılar kazıklanmaya devam dedi. Demeyenlere yazık ne diyim..

Serhat dedi ki...

Ankaralıların durumdan memnun oldukları ortaya çıktı, diyecek birşey yok.