22 Nisan 2009 Çarşamba

Yola çıkıyoruz...

Verilmiş bir sözümüz vardı, Bartın'a gidecektik. Neredeyse bir sene oldu. Bu stresli dönemde, hazır 23 nisan tatili de olmuşken cumayı bağlayıp ufaktan kaçmak istedik. Hem sözümüzü tutacak, hem kafa dağıtacak hem de demiryolu hikayemize devam edeceğiz.

Bu gece Zonguldak'a doğru yola çıkıyoruz, elbette trenle. Öğlen Bartın'a, oradan da Amasra'ya. Cumartesi akşamı tekrar Ankara'da olacağız. Bol bol fotoğraf ve dinlence, dostlarla buluşma. Aman ne güzel :)

Bu arada bu demiryolu hikayesinden bahsetmek istiyorum biraz. Pilot ismi "tren" idi projenin. Sonraları "Demiryolu Hikayesi" demeye başladık. Proje sonunda aynı mı kalır, değişir mi bilemiyorum. 2007 yılının eylül-ekim ayı gibi başladık bu projeye. Kalabalık bir ekip, hatta belgesel atölyesiydik. Yavaş yavaş dağıldık, ufalandık ve sonunda tek başıma kaldığımı hissettim. Ayça, her zaman ki gibi en büyük destekçim, ben de varım dedi ve tekrar heyecan duymaya başladık.

10.000 km.den fazla raylar üzerinde yol aldık
2000 civarı fotoğraf çektik
Yüzlerce istasyon görüp, onlarca gar ziyaretinde bulunduk
Sayısız sohbetler yaşadık
4 mevsim treni çektik önce
4 mevsim de trenden yurdumuzu çekmeye başladık ve
1.5 yıldır aklımız, fikrimiz tren oldu...

2 senede bitirmeyi planladığımız projeyi sanırım uzatacağız. Çünkü bir türlü tatmin olamıyoruz. Bu yüzden de sürekli trenle seyahat ediyoruz. Artık bir yaşam biçimine bile dönüşmeye başladı demiryolu bizim için...

Hem bu demiryollarının birçoğunu, hem çocuk bayramını ve millet meclisini bize armağan eden Mustafa Kemal'i ve isimleri yazılan, bilinen veya bilinmeyen Türkiye'nin kurtuluş öyküsünün kahramanlarını saygı ile anıyoruz. İyi ki vardınız ve iyi ki hala varsınız...

Hepinize iyi tatiller, pazar günü görüşmek dileklerimle. Saygılar, sevgiler efendim...

Not: Fotoğraf 31.12.2007 tarihinde Ankara Garı'nda çekilmiştir.