26 Şubat 2010 Cuma

Fotonominin 1. yılı ve Bloxoo Günün Blogu Seçimi

Bir haftadır blogger'ı açıp duruyorum, hazır bir miktar rahat gibiyken ufak tefek karalayayım diye. Bir baktım ki 1 sene olmuş, geçen sene 23 Şubat'ta "Merhaba Blog" başlıklı yazı ile size ilk selamı vermişim. Bu aralar bana e-posta ile soru soran da yok, olmayınca da "acaba ne yazmalıyım" konusuna kilitlenip kalıyorum. Sık sık dile getiriyorum gerçi, kişisel bloga çevirmeme çabamı, her neyse...

Az önce bir e-posta geldi, "Tebrikler, günün blogu seçildiniz!" diye, fotonominin birinci yılında bloxoo'da günün blogu seçilmişim, hoş bir duygu.

Blogu açarken amacım insanlara kendi dilimizde ve olabildiğince anlaşılır bilgiler vermekti. Bir miktar işe yaradığını düşünüyorum, özellikle teşekkür postası aldığım zaman gerçekten yüzümde oluşan gülümsemeyi görmeniz gerekir.

Tabii ki günlük hayatın getirdikleri bazen sizi yaptığınız diğer işlerden uzaklaştırabiliyor. 2 aydır Düğün Hikayesi'nde "Kış Kampanyası" adı altında bir indirim uyguladık. Bu dönemde gelen mesajlar, evlenecek çiftlerle görüşmeler derken bir hayli yoğun geçti. Şimdi de kampanyanın son günleri, yoğunluğu bir miktar atlatır mıyız? Sezon yaklaştıkça daha da artacak. Neyse ki tatlı yorgunluklar ve neyse ki Ayça Hanım ile beraber birşeyler yapmaktan ve fotoğraf çekmekten inanılmaz keyif alıyoruz.

Kardı, kıştı derken arkadaşlarla bir fotoğraf projesine kalkıştık ama sanırım patladık, daha onun moral bozukluğunu atlatamadan şimdi yeni bir projeye başladık, konu hakkında bilgi vermiyoruz elbette :) Ancak çift kişilik, bir miktar kurgusal ve bir miktar da belgesel bir çalışmanın içine düştük bile.

Çocukluğumda kullandığım fotoğraf makinesini arıyordum uzun zamandır, birçok şeyi kaybettiğim gibi onu da kaybetmiştim. Neyse ki ebay'de İngiltere'de bulduk ve aldık. Şimdi bu küçük ve sevimli filmli makinemle fotoğraflar çekeceğim bir süre, bakalım ne olacak.

Yakın zamanda fotoğraf yayınlarıyla ilgili tanıtım yapabilme ihtimalim var, bir de ekipmanlarla ilgili inceleme de yapabilirim. Aslında bu konuda yeteri kadar kaynak var ama genelde ingilizce. Gerçekten sabır ve emek istediği için fazlaca da gözüm yemiyor açıkçası.

Ben buralardayım, e-postalarıma sürekli cevap vermeye çalışıyorum, twitter'da fazlaca aktif değilim ama gerek facebook'ta gerekse deviantart'ta beni bulabilirsiniz.

Herkese iyi hafta sonları efendim.

16 yorum:

öykü dedi ki...

Tebrık edıyorum
Ozgun cızgınle
bunu coktan haketmıstın

Seda Cürgül Kaya dedi ki...

Tebrikler ... Verilen emeği bir şekilde karşılık bulacağı kesin.

Haydins dedi ki...

Nice yıllara fotonomi :)

Serhat dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşlar, işin özü aslında 1 yıl olmuş olması. Bu kadar süreceğini tahmin bile etmiyordum.

GeCe dedi ki...

tebrikler titiz çalışmalar her zaman karşılık buluyor

Duygu NK dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Duygu NK dedi ki...

Tebrikler Serhatcım. Yazılarının devamını bekliyoruz :)
Fotoğraf projesi beklenmedik bir biçimde elimizde kalsa da olsun seneye gerçekleştiririz belki belli mi olur :)

Serhat dedi ki...

Teşekkürler GeCe.

Duygucum, yenisi süper olacak ama, bu sefer inançlıyım :)

Şenay- Doğam dedi ki...

Tebrık ederım....bırıncı olmayı hak eden bır blogunuz vardı..kanıtlanmıs oldu :)

Selamlar..

Adsız dedi ki...

Tebrikler.



kırtasiye

Unknown dedi ki...

benim bir sıkıntım var :(
makinem Fujifilm S1500 alalı pek birşey olmadı belki dört belki beş ay...
Genelde "A" da F2.8, ISO bazen 64 bazen 100 de...
Fakat sorun şu odaklanmaya çalıştığım öndeki nesneyi net arkasındakileri bulanık yapmak isterken şimdi bütün hepsi bulanık oluyor...
Bazen de öndeki nesneyi hedef alıyorum arkadası net çıkıyor...
Problemi çözemedim :(
birkaç yorum okudum birçok insanın karşılaştığı sorun aynı malzeme bu diyorlar eldeki daha iyisi beklenilemez...

Serhat dedi ki...

Teşekkürler Betül, Funda bana e-posta gönderebilir misin? Sorununa çözüm bulmaya çalışayım, örnek fotoğraf da gönderirsen sorunlarını yazarak daha kolay olur cevaplamam.

Haydins dedi ki...

Uzun zamandır yazılmıyor,niye?? Ayçaaaaaaaaaaa dürt şu beyini..

Tessa dedi ki...

Very nice blog :D
I'm a new follower now! Maybe you can check me out as well some time and become a follower too? Also join my giveaway!

http://tesjoesblog.blogspot.com

EHkki dedi ki...

O filmli makinaya benzer bir filmli makina bendede var :)
http://hefotograf.blogspot.com/2008/10/nikon-l35-ad2.html

Deniz dedi ki...

Merhaba, ben de sizi kendi bloğuma beklerim!;)
www.LensMarket.Com