22 Mayıs 2009 Cuma

Fotoğraf Tarihine Giriş Derleyen: Alberto Modiano


İlk baskısı 2007 yılının Nisan ayında yapılan bu kitap fotoğrafın tarihinin aslına bakarsanız bir özeti niteliğindedir. Birçok konuda olduğu gibi fotoğrafçılıkla ilgili de türkçe kaynak sıkıntısı yaşanıyor ülkemizde. Özellikle fotoğrafçılık bölümünde öğrenim gören arkadaşların bu konuda muzdarip olduklarını biliyorum.

Kitap 152 sayfadan oluşmakta ve fotoğrafın tarihi ile ilgili 40 adet figür ve resim bulunmakta.

Yazarın kendi ağzından, önsözde (aynı zamanda arka kapakta) şu kelimeler yazar.

"Fotoğraf tarihi üzerine bir derleme kitabı hazırlamayı uzun yıllar planlamıştım. Ancak bazı çalışmalar bu kitabın gerçekleşmesini ertelemiştir. Yaşamda öyle rastlantılar vardır ki insanın hedefe ulaşabilmesi için tasarlanmış gibidir. 1996 yılında İngiltere'de bulunduğum tatil günlerinden birinde, Victoria & Albert Müzesini gezdikten sonra yorgun düşmüş, eşimle birlikte metro girişini bulmak için Londra sokaklarını arşınlamaya başlamıştık. Birden karşımıza eski Beyoğlu evleri gibi, Tünel çıkışındaki pasaj benzer bir geçit çıktı. Fakat bu geçit diğerlerinden biraz farklı idi. Sıra sıra dükkanların vitrinlerinde koleksiyoncuları bekleyen eski fotoğraf makineleri ve fotoğraf tarihi konusunda yazılmış yüzlerce yayın yer almaktaydı. O andaki heyecanımı tarif edemem. Ama hatırladığım tek şey yorgunluğumu birden unutmuş olmamdı. Sıra ile bütün dükkanlara uğrarken zamanın nasıl geçtiğini anlayamadık. Unutamayacağım bu rastlantı sonucunda kütüphaneme birkaç önemli fotoğraf kitabı katılmış, derlemesini gerçekleştirdiğim fotoğraf tarihi kitabının temel malzemesi de bulunmuştu."

Benimde burada yazmayı planladığım fotoğraf tarihi ile ilgili yazılara kaynak olacak yayınlardan birisidir bu kitap. İlginiz var ise okumanızı tavsiye ederim. Hem fotoğrafın ortaya çıkma mantığını anladıktan sonra fotoğrafı (dijital bile olsa) anlamak daha da kolaylaşıyor.

3 yorum:

GeCe dedi ki...

bizim insanımıza teknik kitaplar okumak sıkıcı geliyor ders kitabı gibi herhalde ondan yazılmıyor ama ben son yıllarda bu tipte öyle çok kitap okudum ki artık rahatça okuyorum tavsiye ettikten sonra okuyanlar ise nedense sıkılıyor bakayım buna da

türünün son örneği dedi ki...

izin verdiğine sevindim :D bende de olmasına rağmen tam okumadım kitabı aklıma estikçe karıştırırım. öyle seviyorum galiba...

Serhat dedi ki...

İnsanların en azından kendi ilgi alanındaki teknik konularla ilgili fikir sahibi olmalarının iyi olacağına inanıyorum. Çok olmasa bile ucundan. Tabii ki gereklilik değil.

Baharcım, ben bir kere hızlıca okuduktan sonra senin yaptığın gibi yaptım. Zaten roman gibi baştan sona okumaktan öte merak ettikçe açılıp bakılacak bir kitap.